Skip to main content

Infrastruktur / Perroner

  • Perroner
  • Perroner
  • Perroner
  • Perroner

Betonelementer til opbygning af nye perroner og til reparation af allerede eksisterende

Perron 3 (55 / 92)

Vi fremstiller perron type 3 efter princip for perronforkanter udarbejdet af Cowi i 2011. Vi afviger dog fra princippet, idet vi inddeler bagpladerne i to elementer i stedet for tre, som princippet foreskriver. Vi forsyner fundamenterne med indstøbte inserts, hvilket letter montagen, da konsollerne derved kan monteres uden forudgående borearbejde.

Perron 3 er typen til nye perron-projekter. Modulmålet er 3 meter og fåes til perronhøjden 55 cm til fjernbaner og 92 cm til S-baner.

Perron 3 består af:

  • Et fundament.
  • En to-delt konsol i galvaniseret stål.
  • Bagplader (nederst + øverst).
  • Overplader (tre typer afhængig af togtype og hastighed).
S-banen Regionaltog Højhastighedstog
Tegning af perron

Tegning af perron

Perron m/synlig bagplade

Tegning af perron

Perron 2

Vi fremstiller alle varianter til nuværende perroner i Danmark. Perron 2 findes stadig på en del ældre perroner. Derfor producerer vi dem primært for reparation eller anden vedligeholdelse. Kontakt Gert Jessen; hvis du har spørgsmål eller bestillinger til perron 2.

Perron 2 består af:

  • Et fundament med skinnestolper.
  • En mellemplade i 250 mm eller 320 mm.
  • En overplade i 415 mm med enten 12 cm eller 16 cm næse.

Den benyttes ved perronhøjderne 55 cm, 35 cm og 26 cm.

  • Perron 55 er den mest anvendte perronhøjde på fjernbaner. Et EU-direktiv foreskriver perron 55 på strækninger med internationale tog.
  • Perron 35 er primært anvendt som bagageperron. Den anvendes dog også som passagerperron - især i Vestjylland.
  • Perron 26 anvendes normalt ikke længere. Men den findes stadig på en del ældre perroner og har muligvis brug for reparation eller anden vedligehold.

Uanset perrontype har alle betonfundamenter de samme mål.
Forskellen ligger alene i længderne på skinner og UNP-stolper.

Indvendige og udvendige hjørneløsninger
Vi har erfaring med mange forskellige løsningsmuligheder. Kontakt os, så finder vi en løsning sammen.